Poradna
Foto: Shutterstock.com
odemčené
Vzdělání klinického psychologa
Dobrý den, je možné vykonávat profesi klinického psychologa po dvouoborovém bakalářském st…
Zbyněk Vybíral, Psycholog
Poradnu zveřejňujeme bez audio verze.
5. 11. 2010
Dobrý den,
je možné vykonávat profesi klinického psychologa po dvouoborovém bakalářském studiu s následným jednooborovým magisterským?
Nebo je nutné studovat jednooborové studium po celou dobu?
Děkuji a přeji hezký den
Petra

Názor odborníka
Podstatné je studovat psychologii pět let a v rámci těchto pěti let magisterskou část jednooborově.
Tento model existuje již 12 let na Fakultě sociálních studií Masarykovy univerzity a naši absolventi jsou již osm let zaměstnáváni ve zdravotnictví. Jsou také přijímáni do specializační přípravy v oboru klinická psychologie Institutu postgraduálního vzdělávání ve zdravotnictví (IPVZ). Naši absolventi pracovali nebo pracují například ve fakultních nemocnicích v Brně a Ostravě, ve zdravotnických zařízeních např. v Plzni, v psychiatrických léčebnách.
Zaměstnávání absolventů takto děleného studia psychologie podpořily v minulosti jak IPVZ, tak čeští zástupci v Evropské federaci psychologických asociací (EFPA), členové Akreditační komise vlády ČR i sami kliničtí psychologové z vedení Asociace klinických psychologů.
Nejaktuálnější informace získá zájemce na příslušném pedagogickém pracovišti IPVZ (www.ipvz.cz). Akreditovaný kvalifikační kurz v oboru „psycholog ve zdravotnictví“ nabízí Filozofická fakulta Univerzity Palackého v Olomouci (FFUP).
Jednooborové studium „celou dobu“ tedy není nutné. Mimochodem – vystudovaný druhý bakalářský obor by měl být u budoucího klinického psychologa vnímán jako obohacení, ne jako přitěžující okolnost.